Trabzon’da iğne iplikle kara kalem portre resimler yapan Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Güzel Sanatlar Fakültesi Öğretim Elemanı Pınar Hacısalihoğlu, yaptığı el emeği göz nuru eserlerle dikkat çekiyor.
Dünyada ve Türkiye’de çivi ve ip kullanarak veya bez-kumaş ve iplerle yapılmış çalışmalar olduğunu ancak kara kalem tarzı tuval bezine işlenerek yapılan portre resimlere ise rastlamadığını belirten Hacısalihoğlu, sanatı ve eserleri geliştikçe yaptığı işe bir isim vermeyi planladığını söyledi.
Yaptığı sanatla ilgili İHA muhabirine açıklamalarda, bulunan 3 çocuk annesi 38 yaşındaki sanatçı Pınar Hacısalihoğlu, yaklaşık 1 yıldır bu projeyle uğraştığını söyledi.
Yaklaşık bir haftada 1 portre yaptığını belirten Hacısalihoğlu, “Fikir, ipleri kalem gibi kullanarak kalın, ince lekeler oluşturmak ve desen etkisi verebilmek olarak çıktı. İpleri incelikleri ve kalınlıklarıyla kimi yerde yoğun, kimi yerde seyrek kullanarak denge kurmayı amaçladım. İplerle çalışmamın amacı kalem desen havasını vermek. Desen havasını verebilmek için de kalın ince ipler kullanıyorum. Çalışmalarım genelde duyguların yoğun olduğu portreler. Bu tesadüfen oldu diyebilirim. Karakalem desenini çok severim. ’Ne yapabilirim, nasıl olur’ diye yola çıktım. Sonrasında buraya kadar geldim. Bu tamamen kendi düşüncem kimseden yardım almadım" dedi.
Genelde portre ve eller üzerine çalıştığını ifade eden Hacısalihoğlu "Portrelerde bir duygu olmasına önem verdim. O duyguyu iplere bağlar hale getirdim. Portrelerdeki duygu oldukça yoğun. Örneğin bağırmak yerine çığlık atmak, hüzünlenmek değil yıkılmak gibi. Bu yoğunluk portreyi daha etkili kılıyor. Verilmiş bir pozdan ziyade yakalanmış bir an gibi. Tuval bezi kullanmamdaki amaç ise iki yüzünde de farklı etki yakalayabilmekti. Bu etkiyi istediğim gibi verebildim. Sergilerken de çift taraflı sergilemek istiyorum. Projeyi büyütmek ve ilerletmek amacındayım. Daha büyük ebatlarda, daha kalın iplerle ve yine kara kalemle çalışılmış birer desen etkisinde olmalarını istiyorum. Şimdiye kadar yaptığım çalışmalar birbirinden bağımsız çalışmalardı. Bu teknik çalışmamı bir proje olarak yürütüyorum" diye konuştu.
Türkiye’de ve dünyada daha önce bez-kumaş ve iplerle yapılmış çalışmalar olduğunu ifade eden Hacısalihoğlu "Benim çalışmalarımı onlardan ayıran kalem etkisiyle desen oluşturma çabası. Bildiğim kadarıyla bu tarzda Türkiye’de ve dünyada çalışan olmadı. Başlangıçta elimi iğneye olan yatkınlığını düşünerek bunu nasıl tekniğe dönüştürebilirim arayışı ile yola çıktım. Çıktığım yolda çok amaçlı, hedefli ve mutluyum. İstediğim etkiyi yakalayabiliyor olmamın beni daha ileriye götürüyor olduğunu düşünüyorum. Amacım, gittiği, geliştiği, görüldüğü yere kadar gidebilmek. Yaptığım çalışmaların her biri ortalama bir hafta gibi bir zaman aldı. Zor ve yorucu olmakla birlikte biraz kanlı bir iş ama sonucu beni fazlasıyla mutlu ediyor" şeklinde konuştu.
Yaptığı çalışmanın yağlı boyadan daha ekonomik olduğunu kaydeden Hacısalihoğlu, “Bu çalışma yağlı boyadan daha ekonomik. Bir portreye hemen hemen birer makara iplik gidiyor. Kalınlıklarına göre yapılan işe göre de değişiyor. Ortalama bir hafta 10 günü buluyor. Şu ana kadar 6-7 eserim var ancak ileriye yönelik daha büyük ebatlarla daha kalın iplerle tasarladığım projelerim var. Şu ana kadar hep olumlu tepkiler aldım. Herkes değişik olduğunu söylüyor. Kötü bir tepki almadım herkes çok beğeniyor” dedi.
Pınar Hacısalihoğlu, çalışmaları sırasında iğnenin zaman zaman eline battığını da dikkat çekerek "İğne zaman zaman elime batıyor kanlı oluyor ama buna değer. Eşim ve çocukların bana çok destek oluyor. Arkadaşlarım çok destek veriyor” ifadelerini kullandı.
Yaptığı sanatla ilgili İHA muhabirine açıklamalarda, bulunan 3 çocuk annesi 38 yaşındaki sanatçı Pınar Hacısalihoğlu, yaklaşık 1 yıldır bu projeyle uğraştığını söyledi.
Yaklaşık bir haftada 1 portre yaptığını belirten Hacısalihoğlu, “Fikir, ipleri kalem gibi kullanarak kalın, ince lekeler oluşturmak ve desen etkisi verebilmek olarak çıktı. İpleri incelikleri ve kalınlıklarıyla kimi yerde yoğun, kimi yerde seyrek kullanarak denge kurmayı amaçladım. İplerle çalışmamın amacı kalem desen havasını vermek. Desen havasını verebilmek için de kalın ince ipler kullanıyorum. Çalışmalarım genelde duyguların yoğun olduğu portreler. Bu tesadüfen oldu diyebilirim. Karakalem desenini çok severim. ’Ne yapabilirim, nasıl olur’ diye yola çıktım. Sonrasında buraya kadar geldim. Bu tamamen kendi düşüncem kimseden yardım almadım" dedi.
Genelde portre ve eller üzerine çalıştığını ifade eden Hacısalihoğlu "Portrelerde bir duygu olmasına önem verdim. O duyguyu iplere bağlar hale getirdim. Portrelerdeki duygu oldukça yoğun. Örneğin bağırmak yerine çığlık atmak, hüzünlenmek değil yıkılmak gibi. Bu yoğunluk portreyi daha etkili kılıyor. Verilmiş bir pozdan ziyade yakalanmış bir an gibi. Tuval bezi kullanmamdaki amaç ise iki yüzünde de farklı etki yakalayabilmekti. Bu etkiyi istediğim gibi verebildim. Sergilerken de çift taraflı sergilemek istiyorum. Projeyi büyütmek ve ilerletmek amacındayım. Daha büyük ebatlarda, daha kalın iplerle ve yine kara kalemle çalışılmış birer desen etkisinde olmalarını istiyorum. Şimdiye kadar yaptığım çalışmalar birbirinden bağımsız çalışmalardı. Bu teknik çalışmamı bir proje olarak yürütüyorum" diye konuştu.
Türkiye’de ve dünyada daha önce bez-kumaş ve iplerle yapılmış çalışmalar olduğunu ifade eden Hacısalihoğlu "Benim çalışmalarımı onlardan ayıran kalem etkisiyle desen oluşturma çabası. Bildiğim kadarıyla bu tarzda Türkiye’de ve dünyada çalışan olmadı. Başlangıçta elimi iğneye olan yatkınlığını düşünerek bunu nasıl tekniğe dönüştürebilirim arayışı ile yola çıktım. Çıktığım yolda çok amaçlı, hedefli ve mutluyum. İstediğim etkiyi yakalayabiliyor olmamın beni daha ileriye götürüyor olduğunu düşünüyorum. Amacım, gittiği, geliştiği, görüldüğü yere kadar gidebilmek. Yaptığım çalışmaların her biri ortalama bir hafta gibi bir zaman aldı. Zor ve yorucu olmakla birlikte biraz kanlı bir iş ama sonucu beni fazlasıyla mutlu ediyor" şeklinde konuştu.
Yaptığı çalışmanın yağlı boyadan daha ekonomik olduğunu kaydeden Hacısalihoğlu, “Bu çalışma yağlı boyadan daha ekonomik. Bir portreye hemen hemen birer makara iplik gidiyor. Kalınlıklarına göre yapılan işe göre de değişiyor. Ortalama bir hafta 10 günü buluyor. Şu ana kadar 6-7 eserim var ancak ileriye yönelik daha büyük ebatlarla daha kalın iplerle tasarladığım projelerim var. Şu ana kadar hep olumlu tepkiler aldım. Herkes değişik olduğunu söylüyor. Kötü bir tepki almadım herkes çok beğeniyor” dedi.
Pınar Hacısalihoğlu, çalışmaları sırasında iğnenin zaman zaman eline battığını da dikkat çekerek "İğne zaman zaman elime batıyor kanlı oluyor ama buna değer. Eşim ve çocukların bana çok destek oluyor. Arkadaşlarım çok destek veriyor” ifadelerini kullandı.
Kaynak: İHA